Després d’un mes de complicades negociacions, el passat divendres, dia en què va finalitzar el període de consultes, es signà l’acord definitiu de l’acomiadament col·lectiu, que recull unes últimes millores addicionals que vam proposar les Seccions Sindicals de RSTIC, UGT, INTERSINDICAL, USO i CO.BAS respecte al preacord del dia 13 de maig.
Volem transmetre que s’ha fet tot el possible per a aconseguir les millors condicions, si bé som conscients del dur impacte que mantenen alguns aspectes d’aquest procés:
- L’afectació, ha implicat la sortida de 710 persones treballadores respecte de les 748 afectades inicialment, nombre que continuem considerant molt elevat.
- Una voluntarietat limitada. Som conscients que moltes persones treballadores s’han pogut acollir a la mateixa per a no perdre la prima en cas d’estar afectades. Treballàrem perquè la voluntarietat fos major, però l’empresa s’ha mostrat inflexible al respecte.
D’altra banda, valorem positivament altres aspectes de l’acord com els relatius a la indemnització, primes de voluntarietat i vulnerabilitat, ampliació de 2 anys en el Conveni Especial a la Seguretat Social (CESS) per a majors de 55 anys i servei Premium en l’empresa de recol·locació (Outplacement).
En l’últim dia de negociació, aquest bloc sindical va sol·licitar que els col·lectius de reducció de jornada per guarda legal o cura de familiar dependent, persones amb permisos de maternitat, paternitat, lactància i majors de 55 anys, fossin exclosos de la llista d’afectats.
Davant la negativa de l’empresa perquè aquests col·lectius no complien els criteris d’exclusió del preacord, ACONSEGUÍREM que, malgrat estar tancat el període d’adhesió, poguessin acollir-se a la prima de voluntarietat de 10.000€, amb excepció dels majors de 55 anys.
Per a nosaltres, un altre apartat essencial era el CESS per a majors de 55 anys. En aquest apartat vam proposar un redactat que l’empresa va acceptar i que garanteix els pagaments per part de Capgemini a la TGSS (Tresoreria General de la Seguretat Social) segons les bases de cotització de cada persona treballadora, en circumstàncies com ara possibles treballs amb cotitzacions inferiors, així com la reactivació del CESS després de la perduda de noves ocupacions en altres empreses.
L’empresa procedirà en breu a comunicar a aquells voluntaris que no ha acceptat.
Tot seguit, previsiblement a partir d’aquesta mateixa setmana, l’empresa informarà la majoria de les 710 persones treballadores incloses en l’ERO, les quals rebran, en principi, la notificació amb un preavís de 15 dies, gaudint en aquest cas de 6 hores setmanals de llicència retribuïda. En cas de no rebre el preavís, l’empresa abonarà l’import corresponent.
Les Seccions Sindicals de RSTIC, UGT, INTERSINDICAL, USO i CO.BAS agraïm les mostres de suport i la col·laboració de tota la plantilla. El nostre afany, des de la responsabilitat i el rigor sindical, sempre ha estat el de reduir les sortides no desitjades, protegir i millorar les condicions de les persones treballadores que finalment es veiessin afectades.
Ens agradaria concloure recordant que l’empresa no ha regalat cap de les condicions aconseguides en aquest acord. Ha estat fonamental treballar des de la unitat d’aquest bloc sindical i, per descomptat, la realització de diferents accions sindicals com la convocatòria de vaga.
Adjuntem l’acord final per a la vostra consulta i revisió: Acta Acord DC 2026_22_05_2026.pdf
Podeu contactar amb qualsevol de les nostres seccions sindicals per demanar ajuda o resoldre dubtes sobre aquest procés. Recordeu que en cas d’acomiadament pots reclamar la presència d’un delegat/a sindical.
L’ERO afecta a tothom!!
Si no és en aquest, serà en el següent





