Sigui quina sigui la causa que finalitzi la relació laboral, l’empresari ha de complir amb les següents obligacions:
- Lliurar la documentació necessària per accedir a les prestacions d’atur, independentment de si el treballador ho necessita o no.
- Si l’empresari no proporciona la documentació, el treballador ha de presentar una denúncia davant la Inspecció de Treball. Amb la còpia de la denúncia, ha de dirigir-se al Servei Públic d’Ocupació (SEPE) dins dels 15 dies següents a la finalització del contracte.
- Lliurar la liquidació econòmica del contracte: pagues extres, vacances no gaudides, i altres quantitats meritades.
- Lliurar la quitança, un document on el treballador reconeix que l’empresari ha complert amb totes les seves obligacions.
- Atenció: La signatura de la quitança implica la renúncia a futures reclamacions, excepte si hi ha una aplicació retroactiva d’un conveni o altres causes legals.
Drets del Comitè d’Empresa:
- El comitè té dret a rebre la documentació relativa a la finalització del contracte. Si l’empresari incompleix aquest requisit, pot ser sancionat.